Mais informações

PATTINI, Andrea; KIRSCHBAUM, Carlos. Evaluación subjetiva de aulas iluminadas con luz natural. In: ENCONTRO LATINO AMERICANO DE CONFORTO NO AMBIENTE CONSTRUÍDO, 2., ENCONTRO NACIONAL DE CONFORTO NO AMBIENTE CONSTRUÍDO, 5., 1999, Fortaleza. Anais... Fortaleza: ANTAC, 1999.
Clique no nome do(s) autor(es) para ver o currículo Lattes:

Dados do autor na base InfoHab:
Número de Trabalhos: 3 (Com arquivo PDF disponíveis: 2)
Citações: Nenhuma citação encontrada
Índice h: Indice h não calculado  
Co-autores: Nenhum co-autor encontrado

Dados do autor na base InfoHab:
Número de Trabalhos: 12 (Nenhum com arquivo PDF disponível)
Citações: Nenhuma citação encontrada
Índice h: Indice h não calculado  
Co-autores: Nenhum co-autor encontrado

Abstract

The Natural lighting influences not only the intellectual perfomance, learning effect and attitude, value judgement but also physiological impacts on the students. The natural luminous environment, as a vital means of a learning setting, sould be designed in such a way that could permorm the visual task in more effective ways, in psychological and physical contexts. This paper study the subjective evaluation on the daylighting classrooms. The method incloude are fotometric measurement and semantic differentials ( subjective responses). In solar schooll buildings the direct natural lighting should be controled in winter to eliminate the disconfort by glare. The relevant result was: 64,7% ¨ optimal lighting¨ in difusse daylight classroom, and 38.5% in non difusse daylight classroom.
-