Mais informações

LA ROCHE, Pablo et al. A climate responsive school in southern California. In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON PASSIVE AND LOW ENERGY ARCHITETURE, 18., 2001, Florianópolis. Anais... Florianópolis, 2001. p. 445-446.
Clique no nome do(s) autor(es) para ver o currículo Lattes:

Dados do autor na base InfoHab:
Número de Trabalhos: 5 (Nenhum com arquivo PDF disponível)
Citações: Nenhuma citação encontrada
Índice h: Indice h não calculado  
Co-autores: Nenhum co-autor encontrado

Dados do autor na base InfoHab:
Número de Trabalhos: 1 (Nenhum com arquivo PDF disponível)
Citações: Nenhuma citação encontrada
Índice h: Indice h não calculado  
Co-autores: Nenhum co-autor encontrado

Dados do autor na base InfoHab:
Número de Trabalhos: 5 (Nenhum com arquivo PDF disponível)
Citações: Nenhuma citação encontrada
Índice h: Indice h não calculado  
Co-autores: Nenhum co-autor encontrado

Abstract

A climate responsive High School in Southern California and the process to design it,is presented.Green technologies are integrated into the architecture and are not a list of attached technologies:solar protection is integrated in the external fabric,thermal mass is part of the structure, and the regulation of solar gains,thermal storage,glare,daylighting and ventilation is through simple, easy to use controls integrated in the wall system of the project.An energy-modelling tool,Solar-5,was used during the process to improve thermal performance,and demonstrate greenhouse gas reduction, which is crucial to sustainability and probably the single most important green indicator.
-